نمایه شرکتی (Company Profile)، محتوای طراحی شدهی جامع و جذابی است که شامل سوابق، توانمندیها و شرح جزییات فعالیتهای شما میشود. هدف از طراحی و تولید این سند، معرفی کسبوکار، خدمات، محصولات، گروه مشتریان و دستاوردهای شرکت یا سازمان به مخاطبان هدف است.
شرکتهای پیشرو، ذیل برنامههای برندینگ یا بازاریابی، نمایههایی کاربردی طراحی میکنند تا داستان فعالیتها و مهمترین جزییات هویتی خود را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند.
ما در این یادداشت در مورد ضرورت طراحی و تولید نمایه شرکتی، صحبت میکنیم و به این پرسش پاسخ میدهیم که نمایه شرکتی خوب طراحی شده، حرفهای و هدفمند، چه کاربردها و مزایایی به همراه دارد؟
نمایه شرکتی، بینش و آگاهی لازم پیرامون شرکت یا سازمان را در اختیار جامعه میگذارد و حاوی جزئیات مفید و ضروری مانند تاریخچه، چشمانداز، ماموریت، نمایش گستره محصولات ـ خدمات، بیان دستاوردها، اطلاعات شناسنامهای و راههای ارتباطی است.
شرکتها و سازمانها با استفاده از نمایه شرکتی، داستانی که پشت نام تجاری آنها نهفته است را برای مخاطبان بازگو میکنند و مهمترین ویژگیها و مزیت رقابتی خود را به مخاطبان نشان میدهند.
مهمترین نکاتی که میبایست مطرح شود:
- توضیح فعالیتی که شرکت انجام میدهد
- طرح جزییات توانمندیها و چگونگی انجام کارها
- بیان ویژگیهای منابع انسانی
- معرفی گروه مخاطبان و مشتریان
نمایه شرکتی گاه با هدف تشویق حمایت و یا دعوت به سرمایهگذاری و مشارکت، طراحی و تولید میشود.
از سوی دیگر، شرکتها میتوانند از محتوای نمایه خود در خوراکرسانی به وبسایتها، صفحات رسانههای اجتماعی یا نگارش طرحهای توجیهی جذب سرمایه، استفاده کنند.
نمایه شرکتی چه کاربردها و مزایایی دارد؟
انجام پروژههای برندینگ، بازاریابی و تبلیغات
اگر نمایه شرکتی مبتنی بر راهبردی منسجم و هدفمند طراحی و تولید شود، به شما کمک میکند تا ارتباط عمیقی با مخاطبان خود برقرار کنید و بر افکار و نگرش آنها تاثیرگذار باشید. از این راه شما آنها را تشویق میکنید تا در مورد محصولات و خدماتی که ارایه میدهید، فکر کنند و درباره آن بیشتر بدانند.
برخی از شرکتها نمایههای خود را به شکل کتاب یا کاتالوگ چاپ میکنند و آن را بهشکل فیزیکی در رویدادها و نمایشگاههای تخصصی، در اختیار مراجعان قرار میدهند. برخی دیگر، این نمایهها را به شکل دیجیتال در صفحات اصلی وب سایتهایشان بارگذاری میکنند و از این طریق تجربه کاربران وبسایت خود را غنیتر میکنند.
طراحی، چاپ و تولید نمایه شرکتی اغلب بخشی از پروژه برندینگ است و با هدف رشد عملیات بازاریابی و یا افزایش میزان فروش، انجام میشود. شرکتها از این فرصت استفاده میکنند تا زمینههای بحث و گفتگو پیرامون محصولات یا خدمات خود را فراهم کنند.
ارائه اطلاعات دقیق به مشتریان بالقوه
شرکتها میتوانند از نمایه شرکتی برای ارائه اطلاعات ریز و درشت در مورد محصولات و خدمات مختلفی که ارائه میدهند، استفاده کنند. ازجمله برای ارائه جزئیات فرایند تولید، کیفیت مواد اولیه، شیوه پاسخگویی، مسیر جذب سرمایهگذاران و یا معرفی دقیق گروه مشتریان و مخاطبان. از اینرو شرکتها با استفاده از نمایه شرکتی با مشتریان بالقوه خدمات یا محصولات خود، در تماس و تعامل قرار میگیرند.
مصورسازی برند شرکت
نمایه شرکتی، میتواند تجسم کاملی از داستان کسب و کار و فعالیتهای شرکت شما باشد. با استفاده از این رسانه، ایدهای که منجر به شکلگیری شرکت شده است، چالشهایی که با آن مواجه بودهاید و تمایزات، نقاط عطف و ارزشهای خود را مطرح میکنید و آنها را با مخاطبان در میان میگذارید.
در دست داشتن نمایه شرکتی، به مشتریان کمک میکند تا با نام تجاری ارتباطی عمیق و معنادار برقرار کنند.
کمک به جذب سرمایه انسانی کارآمد
شرکتها و سازمانها با به تصویر کشیدن تصویر برند خود در نمایه شرکتیشان، مزیتی پایدار میسازند و از این راه بهترین کارکنان را جذب خود میکنند. یک نمایه شرکتی حرفهای، منجر به ارتقاء آگاهی کارکنان از هویت، نیازها و ارزشهای شرکت میشود و متقاضیان استخدام نیز میتوانند با استفاده از اطلاعاتی که در آن مطرح شده است نسبت به جایگاهیابی و آینده خود بینش مناسب پیدا کنند.
تمایزیابی نسبت به رقبا
مانند انسانها که با یکدیگر تفاوت دارند، هرشرکت با دیگری متفاوت است. چراکه هر کدام تاریخ، هسته مرکزی، گروه کارکنان و تجربیات منحصر به فرد خود را دارد. پس یک نمایه شرکتی خوب طراحی شده به شرکت کمک کند تا داستان شخصی خود را بیان کند و از این طریق نسبت به رقبای خود کاملا متمایز باشد.
چنین تمایزی منجر به حمایت پایدار از برند میشود و این بهمعنای فروش بیشتر، سود بلندمدت و تامین مالی بهتر است.
نمایه شرکتی میتواند برای اهداف مختلفی از جمله توسعه برند، حضور فعال در نمایشگاهها یا مناقصات، جذب سرمایهگذاران و ارتقاء فعالیتهای بازاریابی و فروش به کار گرفته شود.
ایدهپردازی، طراحی مفهومی، طراحی گرافیک و چاپ و تولید نمایه شرکتی، فعالیتی تخصصی است که نیازمند برنامهریزی دقیق، تجربه کافی و تخصیص منابع لازم است. ضربالمثلی هست که میگوید هیچ چیز بدتر از یک تبلیغ بد نیست. در نتیجه نمایه شرکتی با طراحی آشفته و به هم ریخته، متنهایی پرایراد و ویرایش نشده همراه با چاپ ضعیف و تصاویر بیکیفیت، برند را بهراحتی خراب میکند و از شرکت یا سازمان در ذهن مخاطبان و مشتریان تصویر نامناسبی میسازد.
با هدف مدیریت زمان و هزینههای اجرایی، توصیه میکنیم برای برخورداری از نمایه شرکتی اصولی و تاثیرگذار حتما از مشاوران مجرب که در این زمینه تخصص کافی دارند، کمک بگیرید.
گروه ایجاد، در زمینه انجام حرفهای پروژههای طراحی گرافیک، چاپ و تولید نمایه شرکتی، تجارب گسترده و غنی دارد. اگر برای معرفی و افزایش آگاهی از برند، محصولات یا خدمات کسبوکار خود به این خدمت نیاز دارید با همکاران ما تماس بگیرید. در کنار شما هستیم.