یک پاسخ، صد فرصت

یک پاسخ، صد فرصت
پاسخگویی سریع، اعتبار و فرصت‌های کسب‌وکار را تضمین می‌کند. افراد به دلایل مختلفی ممکن است از پاسخگویی در ارتباطات روزمره شانه خالی کنند. حتماً که برای شما نیز پیش آمده است که دوست، مشتری، همکار و یا مدیری داشته باشید که پیام‌هایتان را به‌موقع پاسخ نمی‌دهد. برخی از روی آشفتگی و بی‌نظمی چنین می‌کنند و برخی دیگر به اشتباه تصور می‌کنند پاسخگو نبودن، ژستی پرجذبه و یا شکلی از کاریزماتیک …
ادامه مطلب

تاب‌آوری در شرایط ابهام

تاب‌آوری در شرایط ابهام
در پی جنگ دوازده ‌روزه اخیر، کشور وارد شرایطی پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی، مملوء از ابهام و تردید شد. روزهایی را پشت سر گذاشتیم که اخبار ضدونقیض، ‌تحلیل‌های سیاسی و جناحی گوناگون و همراه با آن فعالیت شبانه‌روزی رسانه‌های مختلف، پیچیدگی را همراه با دلهره و اضطراب در ذهن و روان شهروندان دوچندان می‌کرد. همزمان با قطع گسترده اینترنت و فقدان دسترسی به نرم‌افزارهای ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی در میانه …
ادامه مطلب

اصول طلایی بسته‌بندی که فروش شما را متحول می‌کند

اصول طلایی بسته‌بندی که فروش شما را متحول می‌کند
  بسته‌بندی، از جمله ارکان کلیدی صنعت چاپ محسوب می‌شود که تأثیر عمیقی بر بازاریابی حرفه‌ای دارد. مطالعات و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسته‌بندی هوشمندانه و اصولی نه‌تنها تجربه مشتری را بهبود می‌بخشد، بلکه نقش بسزایی در افزایش فروش ایفا می‌کند. در دنیای رقابتی امروز، بسته‌بندی فراتر از یک پوشش ساده برای محصول است و به‌عنوان ابزار بازاریابی قدرتمند، هویت برند را تقویت می‌کند و احساس اعتماد و رضایت را در مشتریان …
ادامه مطلب

کاتالوگ یا بروشور، نیاز شما کدام است؟

کاتالوگ یا بروشور، نیاز شما کدام است؟
  از تجارب کاری ما در گروه ایجاد مواجهه با سفارش‌دهندگانی است که پروژه‌های بازاریابی یا برندینگ مبتنی بر چاپ دارند، اما به‌ روشنی نمی‌دانند که محصول چاپی مورد نیازشان، کاتالوگ باید باشد یا بروشور؟ این مسئله زمانی برجسته‌ می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی، هزینه‌بر بودن تهیه و تولید محصولات چاپی و پیچیدگی‌های کار چاپخانه، انتخاب اشتباه موجب اتلاف منابع و شکست پروژه‌های ارتباطی شرکتی می‌شود. کاتالوگ و بروشور، ابزارهای مهمی …
ادامه مطلب

شخصیت و برندسازی

شخصیت و برندسازی
شخصیت (Persona) واژه‌ای مهم در حوزه برندسازی، بازاریابی و تحقیقات بازار است. این مفهوم با اشاره به معنای «خصوصیات و ویژگی‌های مخاطب»، در زمینه‌های دیگری مانند، خلق محتوا، مدیریت ارتباط با مشتریان، طراحی الگوی کسب و کار، راهبرد برند و توسعه محصول نیز با کارکردی کم و بیش مشابه استفاده می‌شود.
ادامه مطلب

طراحی تجربه، سفری به قلب مخاطب

طراحی تجربه، سفری به قلب مخاطب
بی‌مقدمه به تعریف موضوع خود بپردازیم. معنای دقیق «طراحی تجربه» یا Experience Design چنین است: طراحی تجربه یا XD، با هویت بصری CI و طراحی تجربه کاربری UX کاملاً تفاوت دارد. این مفهوم در مدیریت راهبردی موضوعی حیاتی است و معنای آن برخورداری از نگرش مردم‌پسند، در طراحی محصول، فرآیندها، محیط و یا راهبردها است. طراحی تجربه؛ بر نیازها، عواطف، زمینه‌های اجتماعی و ذهنیت‌های مخاطبان برند یا کسب‌و‌کار تمرکز دارد و تجربیاتی را …
ادامه مطلب

نمایه شرکتی چیست؟ کاربردها و مزایا

نمایه شرکتی چیست؟ کاربردها و مزایا
  نمایه شرکتی (Company Profile)، محتوای طراحی شده‌ی جامع و جذابی است که شامل سوابق، توانمندی‌ها و شرح جزییات فعالیت‌های شما می‌شود. هدف از طراحی و تولید این سند، معرفی کسب‌وکار، خدمات، محصولات، گروه مشتریان و دستاوردهای شرکت یا سازمان به مخاطبان هدف است. شرکت‌های پیشرو، ذیل برنامه‌های برندینگ یا بازاریابی، نمایه‌هایی کاربردی طراحی می‌کنند تا داستان فعالیت‌ها و مهم‌ترین جزییات هویتی خود را با مخاطبان‌شان به اشتراک بگذارند. ما در این یادداشت …
ادامه مطلب

سند راهبردی برند، دستمایه‌ای برای رشد

سند راهبردی برند، دستمایه‌ای برای رشد
  به تعریف ساده: اتخاذ «راهبرد» یا «استراتژی» در کسب‌وکار، به‌معنای برخورداری از نقشه راه و دستمایه‌ای عملیاتی است که به شما کمک می‌کند تا به ارزش‌آفرینی پایدار و سودآوری بلند مدت برسید. سند راهبردی، شکل مکتوب، مدون و جامع‌نگر برنامه راهبردی است که با مشخص کردن و تشریح اهداف و آینده مطلوب شرکت یا سازمان، روش‌های رسیدن به این اهداف و همچنین عناصر، منابع و ملزومات مورد نیاز برای …
ادامه مطلب

بازی‌های رفتاری و انواع آنها در مذاکره

بازی‌های رفتاری و انواع آنها در مذاکره
  مذاکره، فرآیند تشخیص خواسته‌ها، اولویت‌بندی و بحث در مورد آن‌ها و در آخر رسیدن به توافق بر سر آنهاست. طبیعی است که مذاکره همواره با تبادل امتیازات همراه است. این امتیازها ممکن است بزرگ یا کوچک، مادی یا معنوی و مشهود یا نامشهود باشند. هر مذاکره دربرگیرنده سه جزء اساسی: موضوع، روند و رفتار است. رفتار، ازجمله اجزاء مهم مذاکره و بیانگر چگونگی برقراری ارتباط با طرف مقابل است. …
ادامه مطلب

شش راهبرد موثر در ساختن فرهنگ مشتری‌مدار

شش راهبرد موثر در ساختن فرهنگ مشتری‌مدار
  بیش از دو دهه است که شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا مشتری‌مدار باشند. اما مطالعاتی چون گزارش شورای مدیران بازاریابی (CMO) در ایالات متحده آمریکا، حاکی از این است که تنها ۱۴ درصد از بازاریابان معتقدند که شرکت‌ آن‌ها واقعا مشتری‌مدار عمل می‌کند. مطالعات اینچنینی، از ناکامی در رسیدن به هدف مشتری‌مداری حکایت دارد و سوال اینجاست که چرا تعداد زیادی از شرکت‌ها در اجرای درست مشتری‌مداری موفق نیستند؟   در جهان …
ادامه مطلب

نوشته‌های اخیر

دسته‌بندی‌ها