آنچه در مکینزی آموختم - معرفی کتاب

آنچه در مکینزی آموختم - معرفی کتاب
آنچه در مکینزی آموختم، اثر شو هاتوری به ترجمه مهریاد شریف بختیار از سوی نشر ایجاد منتشر شد. شو هاتوری، مدیر و کارآفرین انگلیسی ـ ژاپنی است. او بیش از پنج سال با شرکت افسانه‌ای مکینزی، همکاری داشته است و در صنعت مشاوره، رسانه‌های خبری و فناوری‌های پیشرفته، تجارب گسترده و ارزشمندی دارد. مکینزی، غول صنعت مشاوره مدیریت در جهان است. دانش تجربی هاتوری که حاصل سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در …
ادامه مطلب

برندسازی، پدیده جهان معاصر

برندسازی، پدیده جهان معاصر
مهمترین نکات پیش‌روی شما در این یادداشت این است که: ۱. برندسازی فرآیندی است که به طور هدفمند آغاز می‌شود و می‎‌بایست آن را هدایت کرد. ۲. واحد بازاریابی شرکت‌های بزرگ و چندملیتی بزرگترین خالقان برندها هستند. ۳. ارزش‌آفرینی، هسته پروژه‌های برندسازی و مهم‌ترین چیزی است که یک برند را از دیگران متمایز می‌کند. ۴. یکپارچکی در فعالیت‌های روزانه، سازنده تصویر ذهنی مخاطب از برند است.   ۵. آنچه برندها را در بازار تثبیت می‌کند، تحقق وعده‌ها و عمل به آنهاست. ۶. جامعه امروز، منتقد و سخت‌گیر است. از اینرو برندها دایما زیر نظر هستند و مردم آن‌ها را قضاوت می‌کنند.    
ادامه مطلب

شکسته بنویسیم؟

شکسته بنویسیم؟
فضاهای ارتباطی دیجیتال، در کنار تغییر روال‌های مرسوم زندگی، نیازهای زبانی تازه‌ای به وجود آورده‌اند. شکل‌های جدید، متنوع و متعدد بیان «خود» و ارتباط با دیگران، گفتگوهای روزمره و چگونگی نوشتن و صحبت کردن ما را تغییر داده‌ است. اکنون ما نیازمند برقراری ارتباط گسترده با دیگران هستیم. به‌همین دلیل صمیمی نوشتن و راحت حرف زدن به لفظ قلم بودن قدیمی و اداری‌مابانه، ترجیح داده می‌شود. در نتیجه، یافتن راه‌های جدید پیرامون شیوه‌های به روز گفتار و نوشتار، لازم و ضروری است.
ادامه مطلب

بلوط‌های تنومند از دانه‌های کوچک می‌رویند

بلوط‌های تنومند از دانه‌های کوچک می‌رویند
    برای انجام دادن کارها راهبردهای گوناگونی وجود دارد و آدم‌های مختلف، کارهایشان را به‌شیوه‌های متفاوتی انجام می‌دهند. برای مثال، برخی سریع و واقع‌گرا و برخی دیگر آرام و انتزاعی‌اند، که این دو اغلب با مثل آهو و لاک‌پشت معرفی می‌شوند. چنین برداشت‌هایی، به وجود طیفی از تفاوت دیدگاه‌ها در انتخاب و اجرای راهبردهای مربوط به زندگی و حل مسیله اشاره دارد. در زندگی روزمره، حکایت‌ها و ضرب‌المثل‌ها یا …
ادامه مطلب

راهنمای مختصر طراحی پرسشنامه در تحقیقات بازار

راهنمای مختصر طراحی پرسشنامه در تحقیقات بازار
طراحی یک پرسشنامه، همان اندازه که به علم نیاز دارد، هنر نیز هست. راهکارهای تهیه پرسشنامه همواره در دسترس هستند، اما هیچ طرح پرسشنامه بهینه‌ای وجود ندارد که با تمام نیازهای تحقیقاتی سازگار باشد. روند شکل‌دهی به یک پرسشنامه صحیح و اصولی با مشخص کردن اطلاعات مورد نیاز و نیز تعیین روش مصاحبه آغاز می‌شود. پرسشنامه ابزار تحقیق است از اینرو باید منعطف و با محیط فرهنگی تحقیق، سازگار باشد.
ادامه مطلب

نوشته‌های اخیر

دسته‌بندی‌ها