راهنمای انتخاب کاغذ و مقوا در پروژه‌های چاپی

راهنمای انتخاب کاغذ و مقوا در پروژه‌های چاپی
کیفیت و خروجی نهایی پروژه چاپی، به‌میزان زیادی به نوع کاغذی که انتخاب می‌کنیم بستگی دارد. در روش‌های گوناگون چاپ، از انواع متفاوتی از کاغذها استفاده می‌شود. برای مثال، اغلب مجلات پرتیراژ با کاغذهای ۴۵ گرمی روسی تولید می‌شوند. برای تولید کتاب، کاغذ ۶۰ و ۷۰ گرمی سوئدی انتخاب مطلوبی است. مجلات فرهنگی ـ هنری از کاغذ تحریر ۸۰ گرم استفاده می‌کنند. برای ساخت و تولید جعبه و بگ خرید …
ادامه مطلب

کاتالوگ یا بروشور، نیاز شما کدام است؟

کاتالوگ یا بروشور، نیاز شما کدام است؟
  از تجارب کاری ما در گروه ایجاد مواجهه با سفارش‌دهندگانی است که پروژه‌های بازاریابی یا برندینگ مبتنی بر چاپ دارند، اما به‌ روشنی نمی‌دانند که محصول چاپی مورد نیازشان، کاتالوگ باید باشد یا بروشور؟ این مسئله زمانی برجسته‌ می‌شود که با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌بر بودن تهیه و تولید محصولات چاپی، انتخاب اشتباه، موجب اتلاف منابع و شکست پروژه‌های ارتباطی است. کاتالوگ و بروشور، ابزارهای مهمی در تبلیغات …
ادامه مطلب

شخصیت و برندسازی

شخصیت و برندسازی
شخصیت (Persona) واژه‌ای مهم در حوزه برندسازی، بازاریابی و تحقیقات بازار است. این مفهوم با اشاره به معنای «خصوصیات و ویژگی‌های مخاطب»، در زمینه‌های دیگری مانند، خلق محتوا، مدیریت ارتباط با مشتریان، طراحی الگوی کسب و کار، راهبرد برند و توسعه محصول نیز با کارکردی کم و بیش مشابه استفاده می‌شود.
ادامه مطلب

اصول مدیریت چاپ برای طراحان گرافیک

اصول مدیریت چاپ برای طراحان گرافیک
صنعت چاپ، روش‌های اجرایی متنوعی دارد. طراحان گرافیک، ناظران چاپ و مشاوران حرفه‌ای، با در نظر داشتن نیاز‌های متفاوت سفارش‌دهندگان، روش مناسب را به آنها پیشنهاد می‌کنند.  برای مدیریت حرفه‌ای پروژه‌های چاپی، طراحان گرافیک اغلب از روش پیشرفته و کاربردی چاپ افست استفاده می‌کنند. با این روش آن‌ها می‌توانند طیف گسترده‌ای از محصولات چاپی را باکیفیت و تیراژ بالا، تولید کنند. به‌همین دلیل آگاهی از دانش چاپ افست و دانستن نکات کلیدی …
ادامه مطلب

نوشته‌های اخیر

دسته‌بندی‌ها