شخصیت و برندسازی

شخصیت و برندسازی
شخصیت (Persona) واژه‌ای مهم در حوزه برندسازی، بازاریابی و تحقیقات بازار است. این مفهوم با اشاره به معنای «خصوصیات و ویژگی‌های مخاطب»، در زمینه‌های دیگری مانند، خلق محتوا، مدیریت ارتباط با مشتریان، طراحی الگوی کسب و کار، راهبرد برند و توسعه محصول نیز با کارکردی کم و بیش مشابه استفاده می‌شود.
ادامه مطلب

راهنمای مختصر طراحی پرسشنامه در تحقیقات بازار

راهنمای مختصر طراحی پرسشنامه در تحقیقات بازار
طراحی یک پرسشنامه، همان اندازه که به علم نیاز دارد، هنر نیز هست. راهکارهای تهیه پرسشنامه همواره در دسترس هستند، اما هیچ طرح پرسشنامه بهینه‌ای وجود ندارد که با تمام نیازهای تحقیقاتی سازگار باشد. روند شکل‌دهی به یک پرسشنامه صحیح و اصولی با مشخص کردن اطلاعات مورد نیاز و نیز تعیین روش مصاحبه آغاز می‌شود. پرسشنامه ابزار تحقیق است از اینرو باید منعطف و با محیط فرهنگی تحقیق، سازگار باشد.
ادامه مطلب

بینش مشتری، مفاهیم و فرصت‌ها

بینش مشتری، مفاهیم و فرصت‌ها
در پس رفتارها و بازخورد مشتریان، پنداشت‌ها و اهدافی نهفته است که آگاهی به آن‌ها کمک بزرگی برای گسترش و بهبود خدمات، توسعه محصولات جدید و ایجاد مزایای رقابتی پایدار است. بینش مشتری، شناخت تازه‌ای از مشتــریان و بازار را وارد چرخه کسب و کار شما می‌کند و مبنایی قابل اتکا برای طراحی و اجرای پروژه‌های بازاریابی اصولی و هدفمند است.
ادامه مطلب

نوشته‌های اخیر

دسته‌بندی‌ها