راهنمای مختصر طراحی پرسشنامه در تحقیقات بازار

راهنمای مختصر طراحی پرسشنامه در تحقیقات بازار
طراحی یک پرسشنامه، همان اندازه که به علم نیاز دارد، هنر نیز هست. راهکارهای تهیه پرسشنامه همواره در دسترس هستند، اما هیچ طرح پرسشنامه بهینه‌ای وجود ندارد که با تمام نیازهای تحقیقاتی سازگار باشد. روند شکل‌دهی به یک پرسشنامه صحیح و اصولی با مشخص کردن اطلاعات مورد نیاز و نیز تعیین روش مصاحبه آغاز می‌شود. پرسشنامه ابزار تحقیق است از اینرو باید منعطف و با محیط فرهنگی تحقیق، سازگار باشد.
ادامه مطلب

رهبری با تکیه بر آینده‌نگری

رهبری با تکیه بر آینده‌نگری
رهبران و مدیران توانمند در زمینه آینده‌نگری، می‌توانند از آنچه در آینده رخ خواهد داد الهام بگیرند. آن‌ها با دید و بینشی که نسبت به آینده دارند جریان‌ساز و انگیزه‌آفرین هستند و به همراهان و اطرافیان خود روحیه و توان حرکت می‌دهند.
ادامه مطلب

مدیریت راهبردی: موضوعات کلیدی و روش‌ها

مدیریت راهبردی: موضوعات کلیدی و روش‌ها
مدیریت راهبردی، به‌طور مداوم نقشه می‌ریزد، بر اجرای کارها نظارت می‌کند و به سازمان و کارکنانش جهت می‌دهد. نتیجه چنین فرآیندی افزایش بهره‌وری عملیاتی، گسترش سهم بازار و سودآوری بیشتر است.
ادامه مطلب

نوشته‌های اخیر

دسته‌بندی‌ها