بازی‌های رفتاری و انواع آنها در مذاکره

بازی‌های رفتاری و انواع آنها در مذاکره
  مذاکره، فرآیند تشخیص خواسته‌ها، اولویت‌بندی و بحث در مورد آن‌ها و در آخر رسیدن به توافق بر سر آنهاست. طبیعی است که مذاکره همواره با تبادل امتیازات همراه است. این امتیازها ممکن است بزرگ یا کوچک، مادی یا معنوی و مشهود یا نامشهود باشند. هر مذاکره دربرگیرنده سه جزء اساسی: موضوع، روند و رفتار است. رفتار، ازجمله اجزاء مهم مذاکره و بیانگر چگونگی برقراری ارتباط با طرف مقابل است. …
ادامه مطلب

شش راهبرد موثر در ساختن فرهنگ مشتری‌مدار

شش راهبرد موثر در ساختن فرهنگ مشتری‌مدار
  بیش از دو دهه است که شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا مشتری‌مدار باشند. اما مطالعاتی چون گزارش شورای مدیران بازاریابی (CMO) در ایالات متحده آمریکا، حاکی از این است که تنها ۱۴ درصد از بازاریابان معتقدند که شرکت‌ آن‌ها واقعا مشتری‌مدار عمل می‌کند. مطالعات اینچنینی، از ناکامی در رسیدن به هدف مشتری‌مداری حکایت دارد و سوال اینجاست که چرا تعداد زیادی از شرکت‌ها در اجرای درست مشتری‌مداری موفق نیستند؟   در جهان …
ادامه مطلب

بلوط‌های تنومند از دانه‌های کوچک می‌رویند

بلوط‌های تنومند از دانه‌های کوچک می‌رویند
    برای انجام دادن کارها راهبردهای گوناگونی وجود دارد و آدم‌های مختلف، کارهایشان را به‌شیوه‌های متفاوتی انجام می‌دهند. برای مثال، برخی سریع و واقع‌گرا و برخی دیگر آرام و انتزاعی‌اند، که این دو اغلب با مثل آهو و لاک‌پشت معرفی می‌شوند. چنین برداشت‌هایی، به وجود طیفی از تفاوت دیدگاه‌ها در انتخاب و اجرای راهبردهای مربوط به زندگی و حل مسیله اشاره دارد. در زندگی روزمره، حکایت‌ها و ضرب‌المثل‌ها یا …
ادامه مطلب

راهنمای مختصر طراحی پرسشنامه در تحقیقات بازار

راهنمای مختصر طراحی پرسشنامه در تحقیقات بازار
طراحی یک پرسشنامه، همان اندازه که به علم نیاز دارد، هنر نیز هست. راهکارهای تهیه پرسشنامه همواره در دسترس هستند، اما هیچ طرح پرسشنامه بهینه‌ای وجود ندارد که با تمام نیازهای تحقیقاتی سازگار باشد. روند شکل‌دهی به یک پرسشنامه صحیح و اصولی با مشخص کردن اطلاعات مورد نیاز و نیز تعیین روش مصاحبه آغاز می‌شود. پرسشنامه ابزار تحقیق است از اینرو باید منعطف و با محیط فرهنگی تحقیق، سازگار باشد.
ادامه مطلب

رهبری با تکیه بر آینده‌نگری

رهبری با تکیه بر آینده‌نگری
رهبران و مدیران توانمند در زمینه آینده‌نگری، می‌توانند از آنچه در آینده رخ خواهد داد الهام بگیرند. آن‌ها با دید و بینشی که نسبت به آینده دارند جریان‌ساز و انگیزه‌آفرین هستند و به همراهان و اطرافیان خود روحیه و توان حرکت می‌دهند.
ادامه مطلب

مدیریت راهبردی: موضوعات کلیدی و روش‌ها

مدیریت راهبردی: موضوعات کلیدی و روش‌ها
مدیریت راهبردی، به‌طور مداوم نقشه می‌ریزد، بر اجرای کارها نظارت می‌کند و به سازمان و کارکنانش جهت می‌دهد. نتیجه چنین فرآیندی افزایش بهره‌وری عملیاتی، گسترش سهم بازار و سودآوری بیشتر است.
ادامه مطلب

نوشته‌های اخیر

دسته‌بندی‌ها