شش راهبرد موثر در ساختن فرهنگ مشتری‌مدار

شش راهبرد موثر در ساختن فرهنگ مشتری‌مدار
  بیش از دو دهه است که شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا مشتری‌مدار باشند. اما مطالعاتی چون گزارش شورای مدیران بازاریابی (CMO) در ایالات متحده آمریکا، حاکی از این است که تنها ۱۴ درصد از بازاریابان معتقدند که شرکت‌ آن‌ها واقعا مشتری‌مدار عمل می‌کند. مطالعات اینچنینی، از ناکامی در رسیدن به هدف مشتری‌مداری حکایت دارد و سوال اینجاست که چرا تعداد زیادی از شرکت‌ها در اجرای درست مشتری‌مداری موفق نیستند؟   در جهان …
ادامه مطلب

برندسازی، پدیده جهان معاصر

برندسازی، پدیده جهان معاصر
مهمترین نکات پیش‌روی شما در این یادداشت این است که: ۱. برندسازی فرآیندی است که به طور هدفمند آغاز می‌شود و می‎‌بایست آن را هدایت کرد. ۲. واحد بازاریابی شرکت‌های بزرگ و چندملیتی بزرگترین خالقان برندها هستند. ۳. ارزش‌آفرینی، هسته پروژه‌های برندسازی و مهم‌ترین چیزی است که یک برند را از دیگران متمایز می‌کند. ۴. یکپارچکی در فعالیت‌های روزانه، سازنده تصویر ذهنی مخاطب از برند است.   ۵. آنچه برندها را در بازار تثبیت می‌کند، تحقق وعده‌ها و عمل به آنهاست. ۶. جامعه امروز، منتقد و سخت‌گیر است. از اینرو برندها دایما زیر نظر هستند و مردم آن‌ها را قضاوت می‌کنند.    
ادامه مطلب

شکسته بنویسیم؟

شکسته بنویسیم؟
فضاهای ارتباطی دیجیتال، در کنار تغییر روال‌های مرسوم زندگی، نیازهای زبانی تازه‌ای به وجود آورده‌اند. شکل‌های جدید، متنوع و متعدد بیان «خود» و ارتباط با دیگران، گفتگوهای روزمره و چگونگی نوشتن و صحبت کردن ما را تغییر داده‌ است. اکنون ما نیازمند برقراری ارتباط گسترده با دیگران هستیم. به‌همین دلیل صمیمی نوشتن و راحت حرف زدن به لفظ قلم بودن قدیمی و اداری‌مابانه، ترجیح داده می‌شود. در نتیجه، یافتن راه‌های جدید پیرامون شیوه‌های به روز گفتار و نوشتار، لازم و ضروری است.
ادامه مطلب

بلوط‌های تنومند از دانه‌های کوچک می‌رویند

بلوط‌های تنومند از دانه‌های کوچک می‌رویند
    برای انجام دادن کارها راهبردهای گوناگونی وجود دارد و آدم‌های مختلف، کارهایشان را به‌شیوه‌های متفاوتی انجام می‌دهند. برای مثال، برخی سریع و واقع‌گرا و برخی دیگر آرام و انتزاعی‌اند، که این دو اغلب با مثل آهو و لاک‌پشت معرفی می‌شوند. چنین برداشت‌هایی، به وجود طیفی از تفاوت دیدگاه‌ها در انتخاب و اجرای راهبردهای مربوط به زندگی و حل مسیله اشاره دارد. در زندگی روزمره، حکایت‌ها و ضرب‌المثل‌ها یا …
ادامه مطلب

راهنمای مختصر طراحی پرسشنامه در تحقیقات بازار

راهنمای مختصر طراحی پرسشنامه در تحقیقات بازار
طراحی یک پرسشنامه، همان اندازه که به علم نیاز دارد، هنر نیز هست. راهکارهای تهیه پرسشنامه همواره در دسترس هستند، اما هیچ طرح پرسشنامه بهینه‌ای وجود ندارد که با تمام نیازهای تحقیقاتی سازگار باشد. روند شکل‌دهی به یک پرسشنامه صحیح و اصولی با مشخص کردن اطلاعات مورد نیاز و نیز تعیین روش مصاحبه آغاز می‌شود. پرسشنامه ابزار تحقیق است از اینرو باید منعطف و با محیط فرهنگی تحقیق، سازگار باشد.
ادامه مطلب

کارگاه جُستارنویسی، مهارت‌های‌ مورد نیاز برای نوشتن کاربردی

کارگاه جُستارنویسی، مهارت‌های‌ مورد نیاز برای نوشتن کاربردی
مدرسه ایجاد، در همکاری با برنامه آموزشی بنیاد لاجوردی برگزار می‌کند: کارگاه جُستارنویسی مدرس: دکتر علیرضا زمانی از دهم بهمن 1401 هر دوشنبه ساعت ۱۷ تا ۱۹ درباره کارگاه: جستارنویسی، تمرین اندیشیدن است. در این کارگاه هم جستار می‌نویسیم، هم جستارهای خوب را می‌خوانیم، از آن‌ها می‌آموزیم و به اصول جستارنویسی می‌پردازیم. با شما از تاریخ جستارنویسی خواهیم گفت و پیش‌نیازهای یک جستار خوب یعنی باورپذیری و منطقی بودن و درگیر کردن کردن احساس مخاطب را بررسی می‌کنیم.
ادامه مطلب

بینش مشتری، مفاهیم و فرصت‌ها

بینش مشتری، مفاهیم و فرصت‌ها
در پس رفتارها و بازخورد مشتریان، پنداشت‌ها و اهدافی نهفته است که آگاهی به آن‌ها کمک بزرگی برای گسترش و بهبود خدمات، توسعه محصولات جدید و ایجاد مزایای رقابتی پایدار است. بینش مشتری، شناخت تازه‌ای از مشتــریان و بازار را وارد چرخه کسب و کار شما می‌کند و مبنایی قابل اتکا برای طراحی و اجرای پروژه‌های بازاریابی اصولی و هدفمند است.
ادامه مطلب

رهبری با تکیه بر آینده‌نگری

رهبری با تکیه بر آینده‌نگری
رهبران و مدیران توانمند در زمینه آینده‌نگری، می‌توانند از آنچه در آینده رخ خواهد داد الهام بگیرند. آن‌ها با دید و بینشی که نسبت به آینده دارند جریان‌ساز و انگیزه‌آفرین هستند و به همراهان و اطرافیان خود روحیه و توان حرکت می‌دهند.
ادامه مطلب

مدیریت راهبردی: موضوعات کلیدی و روش‌ها

مدیریت راهبردی: موضوعات کلیدی و روش‌ها
مدیریت راهبردی، به‌طور مداوم نقشه می‌ریزد، بر اجرای کارها نظارت می‌کند و به سازمان و کارکنانش جهت می‌دهد. نتیجه چنین فرآیندی افزایش بهره‌وری عملیاتی، گسترش سهم بازار و سودآوری بیشتر است.
ادامه مطلب

نوشته‌های اخیر

دسته‌بندی‌ها