شخصیت و برندسازی

شخصیت و برندسازی
شخصیت (Persona) واژه‌ای مهم در حوزه برندسازی، بازاریابی و تحقیقات بازار است. این مفهوم با اشاره به معنای «خصوصیات و ویژگی‌های مخاطب»، در زمینه‌های دیگری مانند، خلق محتوا، مدیریت ارتباط با مشتریان، طراحی الگوی کسب و کار، راهبرد برند و توسعه محصول نیز با کارکردی کم و بیش مشابه استفاده می‌شود.
ادامه مطلب

آنچه در مکینزی آموختم - معرفی کتاب

آنچه در مکینزی آموختم - معرفی کتاب
آنچه در مکینزی آموختم، اثر شو هاتوری به ترجمه مهریاد شریف بختیار از سوی نشر ایجاد منتشر شد. شو هاتوری، مدیر و کارآفرین انگلیسی ـ ژاپنی است. او بیش از پنج سال با شرکت افسانه‌ای مکینزی، همکاری داشته است و در صنعت مشاوره، رسانه‌های خبری و فناوری‌های پیشرفته، تجارب گسترده و ارزشمندی دارد. مکینزی، غول صنعت مشاوره مدیریت در جهان است. دانش تجربی هاتوری که حاصل سال‌ها فعالیت حرفه‌ای در …
ادامه مطلب

طراحی تجربه، سفری به قلب مخاطب

طراحی تجربه، سفری به قلب مخاطب
بی‌مقدمه به تعریف موضوع خود بپردازیم. معنای دقیق «طراحی تجربه» یا Experience Design چنین است: طراحی تجربه یا XD، با هویت بصری CI و طراحی تجربه کاربری UX کاملاً تفاوت دارد. این مفهوم در مدیریت راهبردی موضوعی حیاتی است و معنای آن برخورداری از نگرش مردم‌پسند، در طراحی محصول، فرآیندها، محیط و یا راهبردها است. طراحی تجربه؛ بر نیازها، عواطف، زمینه‌های اجتماعی و ذهنیت‌های مخاطبان برند یا کسب‌و‌کار تمرکز دارد و تجربیاتی را …
ادامه مطلب

اصول مدیریت چاپ برای طراحان گرافیک

اصول مدیریت چاپ برای طراحان گرافیک
صنعت چاپ، روش‌های اجرایی متنوعی دارد. طراحان گرافیک، ناظران چاپ و مشاوران حرفه‌ای، با در نظر داشتن نیاز‌های متفاوت سفارش‌دهندگان، روش مناسب را به آنها پیشنهاد می‌کنند.  برای مدیریت حرفه‌ای پروژه‌های چاپی، طراحان گرافیک اغلب از روش پیشرفته و کاربردی چاپ افست استفاده می‌کنند. با این روش آن‌ها می‌توانند طیف گسترده‌ای از محصولات چاپی را باکیفیت و تیراژ بالا، تولید کنند. به‌همین دلیل آگاهی از دانش چاپ افست و دانستن نکات کلیدی …
ادامه مطلب

نمایه شرکتی چیست؟ کاربردها و مزایا

نمایه شرکتی چیست؟ کاربردها و مزایا
  نمایه شرکتی (Company Profile)، محتوای طراحی شده‌ی جامع و جذابی است که شامل سوابق، توانمندی‌ها و شرح جزییات فعالیت‌های شما می‌شود. هدف از طراحی و تولید این سند، معرفی کسب‌وکار، خدمات، محصولات، گروه مشتریان و دستاوردهای شرکت یا سازمان به مخاطبان هدف است. شرکت‌های پیشرو، ذیل برنامه‌های برندینگ یا بازاریابی، نمایه‌هایی کاربردی طراحی می‌کنند تا داستان فعالیت‌ها و مهم‌ترین جزییات هویتی خود را با مخاطبان‌شان به اشتراک بگذارند. ما در این یادداشت …
ادامه مطلب

کارگاه حرفه‌ای‌گری، مهارت‌های مورد نیاز برای مدیریت و رهبری

کارگاه حرفه‌ای‌گری، مهارت‌های مورد نیاز برای مدیریت و رهبری
  مدرسه ایجاد در همکاری با برنامه آموزشی بنیاد لاجوردی، برگزار می‌کند:   کارگاه حرفه‌ای‌گری مدرس: نازلی ابراهیمی از دی ماه ۱۴۰۲ هر دوشنبه ساعت ۱۷ تا ۱۹   در کارگاه حرفه‌ای‌گری چه می‌آموزید؟ حرفه‌ای‌گری، به معنای برخورداری از تفکر راهبردی و مجموعه‌ای از رفتارهای اجتماعی شایسته است که با هدف دست یافتن به موفقیت در ارتباطات اجتماعی و زندگی شغلی، به کار گرفته می‌شود. حرفه‌ای‌گری یا حرفه‌ای بودن (Professionalism) بیانگر …
ادامه مطلب

سند راهبردی برند، دستمایه‌ای برای رشد

سند راهبردی برند، دستمایه‌ای برای رشد
  به تعریف ساده: اتخاذ «راهبرد» یا «استراتژی» در کسب‌وکار، به‌معنای برخورداری از نقشه راه و دستمایه‌ای عملیاتی است که به شما کمک می‌کند تا به ارزش‌آفرینی پایدار و سودآوری بلند مدت برسید. سند راهبردی، شکل مکتوب، مدون و جامع‌نگر برنامه راهبردی است که با مشخص کردن و تشریح اهداف و آینده مطلوب شرکت یا سازمان، روش‌های رسیدن به این اهداف و همچنین عناصر، منابع و ملزومات مورد نیاز برای …
ادامه مطلب

بازی‌های رفتاری و انواع آنها در مذاکره

بازی‌های رفتاری و انواع آنها در مذاکره
  مذاکره، فرآیند تشخیص خواسته‌ها، اولویت‌بندی و بحث در مورد آن‌ها و در آخر رسیدن به توافق بر سر آنهاست. طبیعی است که مذاکره همواره با تبادل امتیازات همراه است. این امتیازها ممکن است بزرگ یا کوچک، مادی یا معنوی و مشهود یا نامشهود باشند. هر مذاکره دربرگیرنده سه جزء اساسی: موضوع، روند و رفتار است. رفتار، ازجمله اجزاء مهم مذاکره و بیانگر چگونگی برقراری ارتباط با طرف مقابل است. …
ادامه مطلب

شش راهبرد موثر در ساختن فرهنگ مشتری‌مدار

شش راهبرد موثر در ساختن فرهنگ مشتری‌مدار
  بیش از دو دهه است که شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا مشتری‌مدار باشند. اما مطالعاتی چون گزارش شورای مدیران بازاریابی (CMO) در ایالات متحده آمریکا، حاکی از این است که تنها ۱۴ درصد از بازاریابان معتقدند که شرکت‌ آن‌ها واقعا مشتری‌مدار عمل می‌کند. مطالعات اینچنینی، از ناکامی در رسیدن به هدف مشتری‌مداری حکایت دارد و سوال اینجاست که چرا تعداد زیادی از شرکت‌ها در اجرای درست مشتری‌مداری موفق نیستند؟   در جهان …
ادامه مطلب

برندسازی، پدیده جهان معاصر

برندسازی، پدیده جهان معاصر
مهمترین نکات پیش‌روی شما در این یادداشت این است که: ۱. برندسازی فرآیندی است که به طور هدفمند آغاز می‌شود و می‎‌بایست آن را هدایت کرد. ۲. واحد بازاریابی شرکت‌های بزرگ و چندملیتی بزرگترین خالقان برندها هستند. ۳. ارزش‌آفرینی، هسته پروژه‌های برندسازی و مهم‌ترین چیزی است که یک برند را از دیگران متمایز می‌کند. ۴. یکپارچکی در فعالیت‌های روزانه، سازنده تصویر ذهنی مخاطب از برند است.   ۵. آنچه برندها را در بازار تثبیت می‌کند، تحقق وعده‌ها و عمل به آنهاست. ۶. جامعه امروز، منتقد و سخت‌گیر است. از اینرو برندها دایما زیر نظر هستند و مردم آن‌ها را قضاوت می‌کنند.    
ادامه مطلب

نوشته‌های اخیر

دسته‌بندی‌ها